Tågegoism

Blir ärligt talat tokig på folk. Stockholmare må faktiskt vara de mest egoistiska människor i detta land.

Det är fullt på tunnelbanan, alla för upptagna med sina iphones för att se andra människor. Det står en kille med kryckor, ingen reser sig för honom.

Efter 40 min på tåget börjar jag få ganska ont i ryggen av att stå med några kilo extra på magen. Det syns nu tydligt att jag är gravid, ändå knuffar sportkläda personer som dessutom bara stått i 5 min, de knuffar sig förbi mig och sätter sig när det kommer en plats.

Det sitter en mamma med sitt 1åriga barn i vagn. HON ser tydligt, hon tittar ett flertal gånger på mig med en medlidande blick, men hon orkar inte heller resa sig..

De här ca 50-60 taggarna, som
Man ofta hör säga sarkastiskt när de inte får sitta : slit ut en generation i taget ni!
Det de egentligen menar är, "slit ut varje generation förutom vår!"

För de har inga medlidande för killen på kryckor, för gravida eller småbarn. Ellet BLINDA för de var med en stående som var. Fyfan åt er jävla halv pensionärer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0