Förutom flytt

Jag har inte orkat skrika ut till hela världen att jag är gravid. Jag vet bara inte riktigt vad jag ska säga..Men de kanske är dags.
Jag förstår att folk reagerar och tänker ; HON? Hon är väl bara ute och festar jämt, hon är ingen människa som tar något på allvar. Hur ska hon kunna ha barn?
Dels tänker jag, de kanske har rätt? 
Dels gör reaktioner mig nervös. 
Så jävla rädd att jag kommer vara kass. Jag vet ingenting. Tur att de känns som att Andreas vet allt, det kan behövas. 
Jag tar saker på allvar nu, jag försöker vara det bästa möjliga.. Jag är bara ny i kläderna.
.
 
Jag är nöjd med situationen. Jag är såklart jätte glad. Och gladast att jag hittat rätt kille! Annars hade jag nog aldrig velat haft barn;)
Vecka 17 nu, börjar på 5 månaden, 4 månader gången. September alltså.
Är skitlat.
Skittråkig.
Så jävla torr jävla hy.
Börjar få en synlig mage och synlig viktökning över hela kroppen ....... (hade räckt med magen)
Jag är inte sådär strålande vacker som alla andra är när dom är gravida... 
Jag tror att jag börjat känna något där inne. För de känns rörelser jag inte känt förut.. Rätt svagt..Men vad vet jag?
Jag mår inte illa. Jag är bara så ovanligt lugn..
Men inte i humöret.. 
Man säger att man kan ha dåligt humör i graviditet. Ja .. Men med dessutom borderline så blir det ett inrikeskrig.. 
Tur att jag har världens mest tålmodiga man! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Man växer in i mamma rollen, Suffe. Du kommer vara lika bra mamma som vem som helst. Det bästa som finns är att motbevisa dom som har fördomar om en. Dessutom är det mänskligt att tveka, för man ska ju trots allt ansvara, stötta och uppfostra detta liv i 18 år. När det lilla livet kommer upp i din famn, gör du allt för att skydda det mot allt ont i livet. Välkommen in i graviditets fasen, är där igen ;)

Svar: Tack för pushen Amanda! Så spännande med ditt andra:D
Fröken Bergh

2013-04-04 @ 22:20:51
URL: http://Wandiie.webblogg.se
Postat av: Mamma

Jag är helt säker på att du kommer att bli en toppenmamma som ger allt för ditt barn.

Svar: Tack mamma!
Fröken Bergh

2013-04-06 @ 06:17:05
Postat av: Alexandra

Älskade vän... De strålar om dig! Du är fantastisk vacker! Även om du inte ser de. Du kommer bli en underbar mamma och som sagt man växer in i rollen. Du har så många runt omkring dig som du kan fråga. Och när de en dag är min tur... Då får du lära mig:)

2013-04-14 @ 20:02:51
Postat av: Marika

Du kommer bli en toppenmamma! Då är både barnslig och mogen. Inte alla barn har en mamma som kan klä ut sig till pippi!=)
Det kommer inte bli en dans på rosor, och det vet du. Barn är inga docker. Det är inte bara gulligt! men det är helt underbart och det är det man lever på!
Dessutom finns vi här för er.. <3
Älskar dej

2013-04-18 @ 12:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0