Arbetsförmedlings f*ttor!

Jag blir tokig! Att gå med i arbetsförmedlingen var nog det sämsta jag gjort! En tjej ringde mig därifrån idag, helt jävla slut i huvudet!
Jag missade ett informations möte idag.
-Ja du skulle vart på ett infomöte idag.
- Ja jag missade tyvärr det.
-Varför då?
Ja det ska väl du skita i, jag behöver verklgen inte förklara mig tänkte jag men sa som det var.
Ja du måste ju gå på ALLA möten vi erbjuder annars får du ingen a kassa!
-Ja men jag har inte ens sökt någon A-kassa än..
-Nej men om du ska göra det i framtiden.
(Dom kan ju inte tvinga mig gå för deras regler innan jag överhuvudtaget sökt?)
-Ne sen måste du söka jobb! Och redovisa det till oss
-Ja jag vet det, men jag skrev in mig i förrgår och jag ska skicka in det den 21.
-Så måste du söka ALLA jobb vi skickar till dig.
- Vaddå måste jag söka alla jobb ni skickar till mig även fast jag söker andra jobb?
-Ja du måste söka alla jobb
Det är ju förfan sinnessjukt att jag måste söka jobb jag inte ens vill ha ! Att jag måste söka jobb det fattar jag och det vill jag. Men jag vill inte tex ha ett jobb i solna för solna är inte så jävla kul att pendla till. Ne men jag MÅSTE gå på intervju där..
Så satt idioten o hade så jävla ful jävla attityd. Jag har gått dit frivilligt för jag vill hitta ett jobb och deras jobb är att hjälpa, inte sitter man å är en jäkla idiot med attityd då?
och det värsta av ALLT! Var att hon satt och smaska i telefonjäveln! Satt å åt o smaska så jag hörde förfan knappt vad människan sa! Fyfan det där har sabbat hela dagen.. Jävla idioti!
Så det är tamefan skönare att söka jobb utan att någpn tvingar en till jobb som man inte vill ha. Dom ska hjälpa inte tvinga.. Så jävla sjukt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0