Vem fan bryr sig?

Vem bryr sig egentligen om nån annan? På riktigt.
Det är alltid jag, jag, jag. Ja man ska sätta sitt liv först, men att sätta sitt liv först och sätta sig själv först är lite skildra saker.
Att inte dela- Sätta sig själv först
Att inte ta lån till någon annan- Att sätta sitt liv först.
Eller att överhuvudtaget bara ser sig själv.

Hej dotter, du min bil har gått sönder på e4n och jag hinner inte komma till din match, jag ska försöka ta mig dit på annat sätt så fort som möjligt.
- Ååå du är så jävla dum i huvudet, du har inte vart på mina matcher på 2 veckor nu.
?

Hej, jag mår inte så bra idag, en nära dog inatt.
åfan, inte jag heller för min kompis tog inte med mig till en fest. Så jävla taskigt. Blablablablqabla

Alla känner säkert igen detta. Klart man ska sätta sitt liv först, men man behöver inte ignorera andra för det. Och man kan prioritera. 
Dottern kanske kan ist tänka. Fan vad tråkigt att det blev såhär igen. Men fan vad jobbigt för pappa att stå fast på e4n, det är ju faktiskt INTE HANS FEL! Hoppas han kommer hem OSKADD!
och kanske hinner han se slutet på min match!!

Eller kompisen. Okej mitt problem kanske inte är så jävla stort i detta moment, kanske jag kan trösta min vän först och sen kanske den kan trösta mig?


Ne men varför tänka så? Man måste ju faktiskt sätta sig in i nån annans liv då. Varför ägna en tanke på hur någon annan kan ha det? Ne i min bubbla finns bara det jag väljer att se. Livet på demand skulle jag säga. (Viasat demand ni vet, där man väljer se de man vill när man vill)
Okej, vill folk vara så. Ja varsågoda då. Jag tycker det är bättre att se större delar. Jag tror att mitt liv fortfarande finns även fast jag ägnar en tanke åt någon annan. 


Egentligen säger jag bara. Om folk ändå kunde bry sig mer om varandra.
Ge en hemlös mat, trösta en främling, ägna en timme åt någon, hjälpa grannen att skotta fram bilen.
Eller något så simpelt som att inte ljuga.

Tänk om alla kunde börja fråga varandra med betydelse : Hur mår du? Eller säga, Tack att du finns.
Så kanske den andra inte hade ljugit och sagt bra för att den vet att ingen lyssnar. Eller blivit lycklig att veta att någon uppskattar den.
 Dela-Lyssna-Vara snälla mot varandra.


Ingen är perfekt, men man kan iaf sträva efter att vara det.

Men som sagt, vem fan bryr sig? Detta är bara tankar från en unknownd loser, detta förändrar inte något i världen. För inte en människa tar åt sig. Och tänker vi efter så vet vi svaret varför. Människan är ett egoistiskt flockdjur som inte bör vara ett flockdjur, eller inte bör vara egoistiskt.. Avgör själv
 
Ha en trevlig dag fokes=) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0