Min nya vän

Tyvärr har jag mina perioder där jag är mindre bra på att blogga..
Iaf. För ca 2 veckor köpte jag min älskade lilla crested gecko! Tyvärr är han inte lika tam som jag önskar. Han är sjukt liten och snabb så det är svårt att hålla honom och göra honom tamare (Jag vet inte om det är en han ännu, men det känns som det)
Och inget foto har jag ännu, ne hans hem är lite mörkt och min mobil har ingen bra kamera, får väntas till han är tillräckligt tam att ta ut ur hans "territarum" Som är ett akvarium (Så länge). Det räcker gott oc väl till honom när han är så liten. Men oj vad jag kämpar med detta djur att försöka få den tam. ! Är där o klappar på honom lite så han vänjer sig.
Jag har inte heller sett honom äta eller dricka och blir lite orolig, Men idag smakade han iaf lite ifrån mitt finger. Mer ville han inte men det var ju alltid nått iaf! Sprayar vatten på bladen och jag har en gång sett honom slicka på det.. Snälla lev min söta!
Iaf har det vart extremt dåligt med namn. Har verkligen inte kunnat komma på något. Kalla honom Mårten ett tag men nej det var verkligen inte rätt. Så kolla jag på honom nyss. Och då bara kom det upp "Spectum"
Jag vet inte vad det är. Men det får han heta för det kändes rätt och kom ifrån ingenstans! Det är så det ska vara! Så nu är vi en hel familj, en stor familj ! Jag, Chili, Tini och Spectum ! Men nu ska jag nog lugna ner mig på djurfronten. Blir inge fler nu!

Kommentarer
Postat av: Catharina

Han har väl en himla liten mage så han behöver väl inte så mycke så har du ju experthjälp av Alex :)

2011-11-12 @ 07:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0