Okunskap dödar en

Kan bli så irriterad på folks uppfattningar om "psykiskt sjuka". Mena lever vi inte på 2000-talet?
Varför är folk rädda? Okunnskap i guess..

Och just en sak som både rör psykisktsjuka och deras anhöra. Samt okunniga människor.
En person med en psykisksjukdom är en person med en psykisk sjukdom.
INTE En psykisk sjukdom med en person som skal !

Läser i tidningar på internet o överallt  att det är så jobbigt att leva med en person med nått psykiskt fel.
Ja det kanske är att ni faktiskt inte tycker om personen i sig? Eller så kanske ni BARA ser personens sjukdom ?
Viskar viskar : Den måste vara schizo ! Schizofreni är INTE att man svänger i humöret eller har olika personligheter. Främst vaneföreställningar !

Viskar viskar, Den kan inte vara psykiskt sjuk? Ja måste man vara galen för att vara psykiskt sjuk?
Sen dom som har en sjukdom och skyller ALLT på detta. Hallå? Lite väljer du faktiskt själv, hur du beteer dig?
Bara för du har en så tror jag du fattar att man inte hoppar på och slår folk? Att ha en psykisk sjukdom är inte en undanflykt som : Ja men den har anaroxia så den slipper, den har ADHD så den blir inte avstängd.

Fast jag blir inte så förvånad när jag ser vissa skrifter som faktist gör att vissa sjukdommar framstår som vilda och helt psykopatiska och inte kan binda med andra !
Som borderline! Inte många som vet att det är främst handlar om problem med sina känslor och man är inte alls särskilt dumihuvudet och omöjlig att umgås med 

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag älskar min visa lillasyster! <3

2011-01-28 @ 11:49:56
Postat av: Sofia

O jag älskar min visa store syster! <3

2011-01-29 @ 02:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0