arms race i call it.

Arms race- Om något utvecklas till det bättre anpassar sig resten av naturen med. Om en leopard blir snabbare blir även kaninen det. Och dom som inte gör det överlever inte. Känner bara att det är väldigt mycket så det faktiskt är i verkliga livet med. Antingen utvecklas man eller så blir man uppäten. Ner trampad av elefanter eller liknande. Tänker du bli uppäten eller utvecklas? Låg på soffan tidigare idag och tänkte, att jag stannar här. Och låter bli att bli starkare. Blir uppäten, jag bryr mig inte. Jag inväntar döden och jag stänger in mig som att jag inte ens finns. Försökte trycka undan alla dumma och smarta tankar. Alla tankar överhuvudtaget.. Men sen gav världen mig en smäll på käften. Det här är inte du? Vad gör du? Är du svag eller. Okej förlora lite till då värdelösa människa.. BU!??! Vad gör jag, hoppade upp tog en dusch och åkte till jobbet. Vad jag säger är, är dörren trög och du har gett dig fan på att du ska in där får du kämpa lite hårdare även om motståndet är tungt... Jag har fortfarande inte fått upp dörren, vet inte ens om den flyttat sig. Men den lär aldrig öppna sig av sig själv så jag tror jag fortsätter..

Kommentarer
Postat av: Catharina

Skönt att du känner så själv ligger jag nog kvar på soffan

2011-12-17 @ 10:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0