Änglar och Demoner

Religonåsikter:
Asså vart kommer egentligen grejen med gud ifrån?
Sen, alla religoner är en utveckling av varandra.. Judendomen kom först, sen kristendomen, sen Islam.. I utvecklingens ordning.. Judarna stanna upp först, sen de kristna, sen muslimerna.. Vem fortsätter idag?

Okej, pratade med min arbetskamrat om religon igår..
Vilket folk var det, kommer inte ihåg. Men anser att man ska respektera djävulen som gud.
För den är motsattsen, mörker, hat och allt annat "Dåligt".
Men att utan djävulen skulle vi inte uppskatta det bra.. Eller se vad som är bra..

Enligt de folket, Var djävulen en ängel till gud från början, men ville inte respektera människan och därför blev utslängd och blev då mer "egen". Men om gud skapa djävulen, samt människan, enligt denna tro.. Vart kommer då gud ifrån? Fanns den där från början? Alltså allt behöver väl en skapelse? Det där fattar jag inte..

Oavsett så måste jag säga att människan, är både ond och god, svart och vit gud och djävulen, osv.
Endast ens val gör skillnad. Men förändrar inte vad man är. Hälften hälften?

Jag filosof förklarar mig själv. Sofia filosofen Bergh.. För jag tänker o "Filosoferar" fan om allt.. Vill tyvär ha svar på allt. fast ändå EJ.

Vissa människor, glideromkring som ballonger, de tänker inte, de agerar bara på nästan autopilot.. De fattar inte ens att de är korkade, eller kanske inte korkade, men korkade tankemässigt. Filosofiskt korkade kanske..
Tänk att vara så.. Det är SJUKT hur olika människor är..
Alla är smarta på något, o korkade på något annat..

Jag fann denna låt passande på något sätt.. Kanske för att jag lyssnar på den atm och tänker mer än vad jag orkar skriva..





Är det inte konstigt att man kan skämmas pga att någon annan har gjort något dumt mot en..?
Likasom med våldtäckter och dess offer. Offret skäms mer än förövaren i guess.. Lika så är det på flera andra punkter.. Det är riktigt sjukt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0