The Metaltown Story

Torsdag: Ligger hemma på soffan, mätt och glad med en ben N Jerrys i handen, mobilen ringer.

J.K - är du nykter?
Jag- Ja? De är torsdag..?
J.K- Vill du ha en biljett till Metaltown?
Jag-  Va??

Fick höra en story om 2 av hans tjejkompisar som var på väg, men att deras bil hade dött i Örebro.
Så efter en stund tänkande och lite prat så LETS DOIT!!
Snabb packa och satte mig o körde till Örebro.

Mötte upp 2 tjejer som jag från början inte hade höga förväntningar om, ( Tyvär lite fördomsfull ibland) Men som visade sig vara riktigt sköna, o detta galna dygn sluta med att jag bara var med dom..

Äntligen GÖTEBORG!

Kom fram efter mycket om och men till själva stället vi skulle stå på med bilen. GALEN JÄVLA TRAFIK?!?!! Vägarna är helt tokiga o gpsn fatta man inte mycket av. O folk körde som galningar.. O vissa klagar på att köra i Sthlm? Sthlms innerstad är som en landsväg i Ununge jämförelsevis med Göteborgs!

Smart Sofia var inte trött å tyckte att vi skulle åka hm god know where? Kommer inte ihåg, så vi gav oss ut igen men ångra oss snabbt när vi upptäckte att de var morgon trafiken å ännu värre än tidigare.. Efter mycket om och men o en nästan påkörning av en galning kom vi fram igen, parkera bilen MITT på den tomma grusplanen.

Kl var 8 på morgonen och de var dags att börja dricka lite. Sminka oss, drack o tagga till inför Metaltown som öppnade halv 12.
lite lagom på lyran gick vi in, vi hade med oss kex o vindruvor och sträckte fram det mot vakten i ingången : Fååår jag bjuda på middag?:D
Njaa
JO TA EN VINDRUVA!
Så fick jag mata vakten med en vindruva.. Finns ett roligt bildbevis någonstans...

Precis när vi kom in mötte jag lilla cric o hans vänner ! Stod o snacka lite sen drog vi o kollade på Skindred som var så jävla coola ! Kolla in de på youtube : Reggea/metal????

jaja en lång dag kort, träffade as mycket roligt folk, såg bra band o hade bara jääävligt kul, dock fick jag sluta dricka på dagen så jag kunde köra hem sen på natten.
Rammstein är helt gaaaaalet balla live, bästa konsert jag sett alltså, de är en SHOW!
Fullt med Eldshow och jävla nice ljus osv osv, Kolla in på youtube, här är ett klipp som bör ses, kolla på Ca 2.30 Där elden börjar från maskerna!

^

Sen aa hela showen var bara så jävla bra ! Killen som spela synth hade en jävla ful men kul glitter hel dräkt hahaha sen åkte han igenom publiken på en gummi båt.. FANTASTISKT!:D

Den här videon är oxå jävligt bra, låten "Pussy" Han tar en penis kanon å sprutar ut vit skum.. Kolla på ca 3.15!
Ja vill ni se mer av konserten , som ni bör göra så kolla youtube



Efter Rammstein som sluta spela 00 Var de dags att åka hem igen..

Fyfanvilken resa, höll på att somna flera gånger, fick stanna till 2 ggr för att sova 20 min..

Resan:
Sov ca 1-2 timmar på vägen upp (Första dygnet)
Sov sammanlagt ca 1 timme hem ( andra dygnet) = sov 3 timmar totalt på 2 dygn.. FYYYFAN Vad jag var sliten.. ändå somna jag inte fören runt 00 på lördag.

På ett dygn hann jag : Åka till Göteborg, lära känna en jävla massa sköna människor, vara full en snabbis, vara på Metaltown o se massa artister, bli helt nykter och köra hem ( eller okej, innan jag var hemma hade det gått ett par timmar på nästa dygn)

Så mötte jag upp Frida på Arlanda och sen åkte vi till Månkabo..

VILKEN RESA

MEN SÅ JÄVLA VÄÄÄRT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0