Bli fri från TOBACO- My way

Sluta röka, ja fan. Omöjligt är det inte. Jag har en ny strategi som jag tror fungerar!
Här är steg för steg vad jag gjort å vad jag ska göra.

började: Med att dra ner på någon cigg om dagen
Inte "Max röka 5 cigg" eller dyl. För belive me, den fungerar fan inte. Ne utan jag Höll mig, ska jag passa på att gå o röka? Ne jag väntar till nästa reklam. Nu då? Nee när programet är slut. Ska jag röka innan bussen går? Ne en timme klarar jag mig fan. Osv

2 Steget: Snäppet lightare

Å inget "ååååå de är farligare med Light?"
För vad är farligast, forts röka eller röka light i några veckor?
Så efter mitt minskande (På bara några få) Börja jag gå över från röda till blå LM. Ja i början röker man liiite oftare (Därför är de bra med första steget för då har kroppen vänjt av sig lite nikotin redan).
Så rökt light några veckor och kommit med att kunna röka mer sällan med även dem ! Forts med tips 1 efter ca 2 veckor?

3. Tänkt på andra: Man kan låta bli att röka när man är med rökfria personer. Iaf mycket mindre. För ärligt talat, känns de inte lite pinsamt å smutsigt att röka när man står med fräscha Ikke rökare? Tänkt på hur äcklig dom tycker du är.. För DE ÄR DU!

4. Lightast! Så efter några veckor så har ju nu gått ner till de lightaste av de lightaste: ROSA BLEND! Med en 3e del nikotin som de första jag rökte, ne mindre, en fjärde dels nikotin tillome! Så börjar de om tills jag inte ens behöver dehär längre, å den dagen jag inte rökt en cigg, den dagen kommer jag aldrig röka en till heller! inte ens smaka för då är det kört igen!

Min strategi är helt enkelt att bli av med nikotinet först och sen själva röken, man kan inte cutta båda två på en gång?

Nått annat att ha i tankarna : Kolla på folk som röker, se deras hy? Fyfan säger jag, grå/gul/flottig? De är vidrigt, å varje gång jag tar ett bloss känner jag hur jag blir äcklig.. hur de sätter sig i porerna.. Å Förstör tänderna, De äckligaste som finns, är äckliga tänder, å det tycker alla ! Dessutom är det inte nödvändigt att ha parfym, för du luktar ändå äckligt första ciggen du tar..
Tänk på hur du : Luktar och ser ut..!

Så nu har du något att tänka på DITT ÄCKEL!
Lycka till! Till er och till mig;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0