Ovisshet?

Jag har fått lära mig att Förnuft+Känslor=Visshet=Mindfullness(Tankefrid typ)
Men vad gör man om känslorna och förnuftet bråkar? Hur vet man vilken väg man ska gå då då? i just detta val kan jag inte använda båda två, utan är tvungen att välja..
Jag har egentligen tre val:
Känslorna
Förnuftet
Ingenting

Dessa tre har alla för- nackdelar.. O olika argument, känns som en debatt


Förnuft=Huvud/tankar Känslor= Hjärta/Känsla.

Förnuftet:
Detta val skulle nöja de flesta, men är det vad jag vill eller är det vad jag BÖR?
För känslorna talar ju annorlunda.. Så, förnuftet Ja det är egentligen vad jag bör. Säger, du har allt här, allt är perfekt.. På utsidan, för du känner ingenting i detta.. Detta är vad som sägs vara "bästa" valet.. Så känslokallt. Om man bortser från andras känslor..
Huvudet säger JA, Hjärtat säger NEJ

Känslorna: Känslorna skriker, välj detta, välj oss! Nöjdare känslomässigt kan du inte bli! Men detta är allt emot vad förnuft säger. Ingen skulle säga; bra val Sofia!!! För huvudet säger NEJ, hjärtat säger JA.
Så dumt, allt kan rent ut sagt gå åt helvete..


Ingenting: Inget utav det, skiter i båda två.. Men blir detta val då inte dubbelt nedslag? Enda positiva med detta är, jag slipper välja.. Men då slipper jag ju både känna å tänka, är det bra? För jag vill så gärna ha båda två..


Vad hade du valt egentligen? Säger inte att någon ska göra mina val åt mej (det vore dock jävligt skönt) Men vore kul att se vad andra hade valt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känslorna - Dom kam man inte styra. Men det kan du med förnuftet!

2010-01-08 @ 13:19:35
Postat av: Sofia

Jo tack det vet jag.. Men om man vet att följa känslorna är helt emot sunt förnuft.. hur går man då?

2010-01-08 @ 15:39:30
Postat av: Anonym

Då får man ta smällen när den kommer...

2010-01-08 @ 16:45:32
Postat av: Sofia

Så ditt råd är att följa sina känslor, oavsett?

2010-01-08 @ 17:07:14
Postat av: Anonym

Precis! man lever bara en gång!

2010-01-08 @ 18:09:23
Postat av: Alexandra

Följ ditt hjärta. Som tidigare sagt, man lever bara en gång;)

2010-01-08 @ 21:06:20
URL: http://nem0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0