Bilsnarkare

Dagen började: Gick upp, måste byta däck idag! Jävla pyspunktering som körts runt med i 2 veckor, def dags att byta! Tog fram Vägbeskrivning som jag fotade, men körde ändå fel i en halvtimme..
På vägen till denna Bilservice börja även min motorlampa lysa.. IGEN. Fick iaf köpa ett nytt däck : 700:-.. För ETT DÄCK?!?!?!!

Åkte vidare till  verkstaden så jag nu kunde kolla upp felet.. Efter sittandes där en stund:
"Ja det är fel på tändingen till cylindrarna.. ALLA.. Vi måste ha bilen minst en vecka för att veta exakt vad som feltänder, vart felet sitter.. Kan även vara så att vi inte hittar felet och du har vart utan bil en vecka i onödan. Eftersom detta felet bara kommer ibland, som ett glapp så kan man köra med det i flera år utan att det händer något, eller så kan det hända närsomhelst och bilen dör mitt på vägen. detta kostar mellan 500-3000:-. Du väljer själv hur du vill göra."
Ringer Pappa, Han sa : neee det är inge fel på bilen blablabla..Lämna inte in den...
Bara för han inte lider utav det dagen då jag står mitt på vägen??? Trots att jag hade lämnat in den.. Så trodde han inte på vad jag sa.. För tjejer som har haft bil ett år kan väl aldrig ha rätt...
Detta känns inte som en höjdar dag....


Kommentarer
Postat av: Monica

Lite trubbel med bilen ;)!! Lika bäst och inte ha någon bil så att man slipper allt sånt jobbigt ;).

Puss på dig din lilla kråka

2010-01-26 @ 15:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0