När blir man för gammal för skitsnack och skällsord?

Jag trodde att när man kom upp sådär runt 20 var man för gammal för intriger, elaka ord och skitsnack, Eller att folk överhuvudtaget leker med en?
Jag är i chock!

Nu senaste är jag en "Manupulerande fitta" Citat av mitt ex för jag tyckte att det var tragiskt att han förändrads till de sämre.

Manupulera? Schyst egenskap, är jag då som hitler? Är det ett slags 6e sinne då eller?
Vet inte hur jag kan göra det när det inte är min avsikt?
Har inte personer som säger sig blivit manupulerade svagt psyke då? Om man kan påverka någon utan att göra något eller säga något? Bara ens närhet? Jag fattar inte.
Egentligen tror jag att denna "manupulering" är egentligen när man säger sanningen till en person om personen och den upptäckte att det är sant men vill inte att de ska vara sant. Nej då har man påverkat dom?
Man kan inte ta sig in i någons sinne och styra den, iaf inte jag, jag är ingen Dr frankenstein..

Förutom att man hamnar i chock när man hör sånna här konstiga saker så fattar jag inte hur folk håller på?
Varför vill man bråka med någon man tycker om? Varför vill man överhuvudtaget bråka?
Är inte sånt väldigt omoget i den här åldern eller är det jag som vuxut i förtid?
Jag känner att jag blir ltie drabbad för sånt här.
Men som jag och Frida kom fram till, det är den som bryr sig minst som får mest uppmärksamhet och blir lättast hatad, eftersom många är beroende av uppmärksamhet, säkert även jag. Jag skiljer mig inte från mängden, jag är inte bättre än andra. Men jag försöker inte vara elak? Jag vill inte ha bråk och tjaffs osv..

Men man har rätt att säga ifrån när andra trampar på en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0