Pannkaks språket

Haha jag tycker det här är helt galet kul att jag måste sprida det runt i världen..
Jag och min ålänska pojk började prata om Pannkakor.. Vilket han kallade plättar, för så säger man på Åland. Bara det är kul, vaddå plättar? PANNKAKOR heter det! Ska dom sno vårt svenska språk kan dom väl använda det rätt också:D Iaf.. var jag tvungen att fråga ;
- Ja men vad kallar ni då plättar?
-"SMÅ plättar!"

HAHAHAHA helt galet kul, för det lät så fult hahaha.. Så vidare;

Ja men kallar ni ingenting pannkaka?
-Jo ålandspannkaka!
-Jaha men vad är det då?
-Sån där tjock man har i ugnen!

Jag kunde inte sluta skratta, för det första var jag redan fnissig av mig som man kan vara ibland.. Sen var det helt enkelt sjukt kul!

Så svensk-Ålänsk översättning

Pannkakor= Plättar
Plättar= SMÅ plättar
Ungspannkaka= ÅlännskPannkaka

Nu har vi lärt oss ett nytt Pannkaks språk!

Kommentarer
Postat av: Marika

Gud va glad ja blir..=) första inlägget när man "hör" lycka!=) PUSSSSSSS

2009-11-25 @ 13:54:32
Postat av: Sofia

Haha tack!=) Puss

2009-11-26 @ 14:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0