Seat ibiza är inget för mig! Olycka2

Ja... Jag ska då få min pappas seat ibiza.. Jätte fin bil..  vill berätta att jag lånade denna bil över nyår då jag åkte till sälen med, hade den en ca en vecka, påvägen hem körde jag i diket.... Okej jag var trött.. å det var halt.. Men ja de hände iaf.

Så jag kände att jag ville låna den ett par dagar.. Skillnad att köra en kadett88 ibiza03 så jag fick ha den en vecka, tog hem den i söndags..
Så igår, hade vart med Tessan skulle köra hem.. Kom en bit från edebo, 90-100 km/h sådär man kör på 90väg..
Var rätt glad å satt å sjöng med musiken.. Så BOOOM!! Hoppa ett rådjur precis framför bilen, hann inte bromsa det minsta. Ja det small till rätt bra.. Men när jag hade fått stopp på bilen och satt där å andades så tänkte jag ändå.. det var nog inte så farligt.. (trots den hårda smällen) Gick ut å kolla på bilen.. Oj oj oj Pappsen blir inte glad.. högersida rätt duktigt intryckt.. Sprang å kollade till rådjuret som jag trodde hade sprungit iväg.. (fast jag såg djuret flyga iväg) Så ser jag denna söta bambi ligga i diket.. å då började jag grina, ringde mamma. stanna en gubbe som fick hjälpa mej att ringa polisen o se att djuret var dött, vilket det såklart var efter en smäll i hundra blås... kom en till kille som drog bort det i skogen=( Stod där en timme ca, sen  kom Therese o vi drog till akuten å kollade skador.. Lugna, jag mår bra!:D
Dock ganska ont i nacken idag.... Meeen de löser sig!
Så totalt har jag lånat denna bil i 2 veckor.. Två olyckor!!!

Tack Therese som kom å körde mig. Och tack Marielle och Kent som lånar ut volvon till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0